maandag 7 november 2016

Aftellen naar Kerstmis.

Nu de herfst zo heel duidelijk zijn intrede heeft gedaan en het met de wintertijd het s'avonds nog eerder donker is kom ik langzaam in de kerststemming, de eerst 2 kommetjes zijn alweer gekocht om de collectie kerstspulletjes weer uit te breiden.


En hoewel ik liefs al zo starten met een beeldje hier en een kaarsje extra daar doe ik uit principe niet decoreren voor kerst voordat Sinterklaas en zijn pieten weer het land uit zijn.
Hoewel we op het moment niet meer actief sinterklaas vieren vind ik toch dat ik familie's met kinderen en andere mensen die wel sinterklaas willen vieren dan niet met kerstversiering de stemming hoef te bederven.

Nee, dit word geen stukje over de pietendiscussie hallo mensen het is een kinderfeest, zolang de kids plezier hebben en vol spanning op Sint en Piet zitten te wachten vind ik alles goed!

O ja en straks eerst nog ST Maarten met de optochten en grote vuren, vast ook in de meeste gemeentes kerkdiensten of andere bijeenkomsten.Ik heb al prachtige creaties gezien over de jaren, de meest mooie vond ik een lampion gemaakt van allemaal plastiek bekertjes met bonte verlichting erin, heel mooi. Jammer genoeg heb ik er geen foto van, onderstaande foto geeft wel een idee van hoe het er ongeveer uitzag.

                                                    Afbeeldingsresultaat voor lantaarn van plastic bekers diy

Dus dat word weer een klusje iets lekkers in huis halen voor ST Maarten en als het weer het toelaat gaan kijken naar de optocht en het vreugde vuur misschien een kaarsje bij de deur, en toch aftellen naar Kerstmis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten